Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-08, 07:29   #3
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kalla fakta på tv4 i kveld om fett og karbohydrater

For å kunne bygge muskulatur trenger man karbohydrater, fett og proteiner. Det er faktisk helt nødvendig med karbohydrater, men her snakker vi langsomme karbohydrater. Den veiledningen som kom fra statens ernæringsråd om fordelingsnøkkelen mellom disse er rimelig god å følge for de aller fleste av oss.

Det at det kommer mange nye dietter som virker for enkelte betyr ikke at disse er riktige å følge for alle mennesker. Man kan vel rett og slett si at det finnes en diett for alle men det er langt fra nødvendig å følge en diett for å holde seg normalvekting dersom det ikke er medisinske indikasjoner på annet.

Selv kan jeg si at jeg spiser mye karbohydrater, en del proteiner og fett, jeg bygger muskler nesten fra uke til uke og kan når som helst deffe ned til å ha under 5 % kroppsfett. Sånt krever trening og atter trening, nitidig kosthold og ikke minst forsakelse.

Det at man bruker ferdigmat, posemat og kjøpebrød er vel noe av grunnen til at befolkningen blir overvektig mener jeg. Man spiser også for mye til hvert måltid og spiser for få måltider. Når noen kommer med bastante påstander om at man skal kutte ut det ene eller andre blir jeg meget skeptisk.

  Svar med sitat