Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-08, 10:45   #5
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalla fakta på tv4 i kveld om fett og karbohydrater

Jeg er også skeptisk til "vidunderdietter". De har lett for å bli ekstreme. Det gjelder like godt "Grete Roedes" opplegg som "Bailines" opplegg, og blodtypedietter osv. Dersom man skal klare å endre kostholdet så må de ikke bli for ekstremt. Man må finne en gylden middelvei ut i fra maten man har spist og den maten man helst bør spise.

Hvor ofte man spiser og mengden man spiser er jeg helt enig i. På et Grete Roedekurs jeg gikk på sa kursleder at 90 % av deltakerne spiste for sjelden. Dermed spiser man mye når man spiser de få måltidene. Dette klarer ikke kroppen å ta unna og dermed legger det seg på "sideflesket".

Halvfabrikata har dessverre blitt et lettvint alternativ i hverdagen. Siste jeg hørte var at glutamat i ulike former ikke er bra. Det finner man jo i de fleste Toroposer blant annet. Samtidig så føler jeg ofte at det blir advart hit og dit om hva man ikke bør spise og det ender med en resignasjon i forhold til dette. Kanskje man burde snakke mer om hva man kan spise?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat