Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-08, 14:23   #6
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kalla fakta på tv4 i kveld om fett og karbohydrater

Det som virkelig er interessant i denne sammenhengen er jo at vi spiser lettprodukter som aldri før samtidig med at befolkningen blir stadig tyngre. Det generelle aktivitetsnivået har også endret seg, vi er langt mer stillesittende enn før. Samtidig med dette se man at det er liten endring i energi inntaket, man ser til og med en økning i sukkerinntaket. Da er det ikke så veldig vanskelig å se hvordan det henger sammen dersom man skal generalisere like populistisk som mediene gjør.

De aller fleste dietter enten de heter det ene eller det andre har sine ekstreme sider. Etter en periode hvor folk sluttet å spise poteter i frykt for å bli fete håper jeg at vi snart klarer å finne en balanse. I den ideelle verden lager vi det meste fra grunnen, det sier seg selv at det er vanskelig men jeg kan innrømme at mitt barn aldri fikk ett eneste glass med barnemat.

Når det til og med serveres halvfabrikata i SFO og barnehage synes jeg det er bekymringsverdig. Det er på langt nær et kosthold som skaper gode vaner eller sterke kropper.

  Svar med sitat