Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-17, 14:13   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får noen være inne, mens noen må være ute?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Men her blander du begrepene, fordi de menneskene som selger gatemagasinene gjør det for å slippe å tigge. De selger et produkt til veldedighet.

Jeg kan gjerne endre det til at «jeg skjønner godt at kjøpesentre ikke vil ha fritt frem av folk som selger gatemagasin for veldedighet». Poenget er likevel at kjøpesentre ikke er offentlige institusjoner, og selvsagt står de fritt til å bestemme hvem som skal få bruke senterets lokaler. (Det er forresten ikke fritt frem for å selge ting i det offentlige heller.)

Dette blir jo enda tydeligere hvis man velger å se på gatemagasinselgere som selgere. Det er jo helt opplagt at hvem som helst ikke kan få stille seg opp på et kjøpesenter for å selge produkter uten tillatelse. Jeg hadde neppe fått stå særlig lenge på mitt lokale kjøpesenter, hvis jeg rigget meg til med en bod og begynte å selge egenprodusert mat eller klær, helt uten å spørre først.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat