Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-18, 19:07   #51
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: PC eller Mac til vgs?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

På skolen jeg/vi snart skal stifte nærmere bekjentskap med, har de visstnok en mengde proff-mac'er som brukes til de store jobbene. Men så spørs det om poden vil ønske å ha muligheten til å bruke de samme programmene hjemme... som er grunnen til at vi kjøpte en Pro i ikke-konf-gave ifjor.

mrc, jeg har jobbet på mac og hatt mac privat siden starten av nittitallet og aldri vært borti at det har vært nødvendig med slik serviceavtale du nevner.
På jobben jeg har nå, derimot, der ser jeg at windows-pc'er dør med ujevne mellomrom, så der er det nødvendig å ha noe liggende i bakhånd.

Skal man sammenligne Mac mot "pc" (pc er det begge deler) må man sammenligne fra samme prissegment, min Lenovo Thinkpad T400 fra 2008 virker ennå, det samme gjør T410 fra 2010, X220 fra 2011 gjør fortsatt tjeneste som mediepc, X230 fra 2012 er fortsatt i aktiv bruk og T470 som jeg har nå har ikke hatt en eneste feil så langt.
Ingen av dem fra Apple, altså...
Apple har god hardware, men det er ikke noe unikt med den, prisen tatt i betraktning.

Man kan godt påstå at OS/X (Unix) er et mye bedre operativsystem enn Windows, noe jeg, med forbeholdet at jeg ikke kan fordra brukergrensesnittet i OS/X, vanskelig kan si meg uenig i, selv om Windows 10 har blitt bra.
At det er lettere å få skadevare i Windows er også riktig, hovedsaklig fordi Windows er et større mål, men det har begynt å dukke opp for Mac, også.
En Mac er en pc, den kjører bare OS/X i stedet for Windows.

/dagens rant
Ja, jeg er litt lei den "Mac er mye bedre enn pc"-greia.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat