Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-17, 14:06   #188
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To wolf or not to wolf

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det er da langt fra irrelevant så lenge stemmene i debatten i media framholder frykt for ungene på skolevei, på tunet, gåtur i skogen og besøk hos naboen. Ikke drap på sauer.
Jeg er redd elgene med kalver som holder til rett oppi skogen her, de tråkker rundt på turstiene og er veldig nær folk, de møtes på hele tiden. Men jeg tvinger meg opp på tur med bikkje. Det kan hende det streifer ulv over området også, men trøster meg med at de holder seg på avstand og er like redd meg. Det er ingen grunn til å tro at ulver plutselig går til angrep på folk på bussholdeplasser, på skolevei eller tur til naboen, selv i Hedmark.

Det er veldig enkelt å påstå når man ikke bor med en ulveflokker rett utenfor husveggen selv altså. De som har ulver (og nå snakker jeg ikke om streifulv) der de bor, der ulv har drept hunder og husdyr tett på bolighusene, mener jeg kan ha en rasjonell redsel for ulv. Det ser ut til at ulveforskere mener det samme:
http://www.aftenposten.no/norge/Rovd...g-130213b.html

Når skoleveien er å gå alene et par kilometer gjennom skogen for å komme til bussholdeplassen, uten annen trafikk, gatelys og det du antakelig tar for gitt, skjønner jeg godt at folk kan bli redde for å sende barna alene i områder der rovdyr har tatt sau og hund.

Hvis jeg visste at det fantes ulveflokker i området der jeg går på ski i mørket alene, ville jeg antakeligvis sluttet med skiturene. Streifulv som går alene ville jeg ikke bekymret for meg for (og det har det vel vært i området også + bjørn som ligger og sover et par meter fra skiløypene).

For meg er det mye av det samme som Lille*My skriver i noen innlegg tilbake som gjør at jeg mener ulvebestanden må ned.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat