Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-11, 21:57   #8
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange frysere har dere?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

7 mennesker hvor det er barn i vekst forstår jeg. Men å hamstre kjøpe brød og fylle fryseren?? Den sliter jeg med altså. Ett eksempel er, eldre dame på snart 70 år som spiser mange av de varme måltidene på dagsenteret. Jeg anser det som uøkonomisk.

Joa. Men der har jeg litt tendens til å tenke at det kan være erfaringer med matmangel og lignende som gjør seg litt gjeldende også. Og at fryseren full av mat på en litt irrasjonell måte representerer en slags trygghet?

Jeg vet i alle fall at bestemoren min pleide å bruke enormt mye smør på brødskivene. Jeg fikser ikke smør på brødet i det hele tatt og syntes det var kvalmt, mens hun som hadde opplevd krigen og mangel på bl.a. dette, var liksom litt påvirket av det og syntes det var det mest fantastiske hun kunne gjøre for folk når hun skulle lage mat til dem.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat