Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-17, 21:38   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.438
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Hvordan redder jeg rundstykkene uten å sitte oppe halve natta?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Til onsdag?
Hva med å forme de og putte i fryser for så å ta de ut når du skal ha de? Ville hatt de i varmeskap/over vasken med varmt vann for tining en halvtimes tid før steking..
Jeg har laget pizzadeig klar med fyll, uten osten, puttet i fryser og tatt frem for å sette rett i ovnen. Det har gått strålende.

Takk, hadde jeg hatt en stor fryser, skulle jeg prøvd dette. Jeg tror kanskje ikke de klisne deigemnene hadde holdt fasongen så skvist som de hadde blitt i fryseren vår. Men takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Sett deigen i kjøleskapet, det skal gå fint. Sjekk i morgen tidlig, kan være greit å slå / brette den ned om den har hevet seg. Og eltingen kan du bare stoppe med en gang, deigen trenger ikke eltes med å slang hevetid. Det gjør også deigen varmere --> raskere heving. Og de vil du jo ikke nå.

Takk! Jeg har visst tjuvstartet uka, mente til tirsdag, ikke onsdag. Men skal prøve å få tatt dem i morgen kveld. Tester kjøleskap og sjekk i morgen tidlig!

Timar er aktiv nå   Svar med sitat