Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-18, 23:56   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan være mor i Norge

Jeg kikket litt i kommentarfeltet, og det var interessant å se hvor mange som tydeligvis oppfattet innlegget hennes som veldig negativt, gikk rett i forsvarsposisjon og var utrolig opptatt av å si at det slett ikke var sånn som hun sa.

Samtidig tror jeg kanskje man må vite litt om amerikansk kultur for å forstå hvordan hun tenker om noen av de tingene hun trekker fram. Jeg bet meg særlig merke i at hun snakket om hvor vanskelig det var å finne ting å gjøre med ungene på dagtid de første månedene, før de begynte i barnehage, fordi det ikke finnes tilbud på dagtid siden alle er i barnehage. I kommentarfeltet ramset folk indignert opp diverse babyaktiviteter (babysang, babysvømming o.l.), og hadde tydeligvis ikke fått med seg at hun snakket om større barn. Jeg vet at i USA, der det er mange hjemmeværende mødre, er det veldig mye å finne på for denne gruppa, i hvert fall i større byer, så det var nok en overgang for henne, ja.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat