Tråd: Hund og bil
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-17, 21:18   #1
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Hund og bil

Kira er 11 år. Hun har de siste årene blitt veldig stresset i bil. Hun sitter i bur som regel i bagasjerommet.

I dag skulle jeg til byen en tur, som da er 12 mil å kjøre en vei. Hun pep konstant begge veier og mens vi var i byen. Hun hadde gjort fra seg både før vi dro og når vi skulle hjem, så det var ikke det.

En annen ting er at hun forfølger meg overalt for tiden. Jeg begynner jo å tro at dette kan være noe som følger alderen.

Jeg ser med gru på ferien, da vi skal kjøre til nord i Finnmark, gjennom Sverige og Finland. Jeg ønsker jo ikke at hunden skal være superstressa i tre dager i strekk x2 på turen.

Jeg har snakka med dyrlegen om spray og tabletter, og han sa vi kunne få prøve, for det funker ikke på alle.

Nå tenkte jeg at det kan jo fungere å sette henne i bilsete for hunder med sele på. Kanskje hun roer seg om hun får sitte i baksetet mellom ungene, og ikke i bur i bagasjerommet.

Noen som har erfaring eller tanker på dette?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat