Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-06, 10:09   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror ikke bruk av stjerner er korrekt skrivemåte uansett. Det korrekte er å erstatte bokstavene med tre prikker, slik:
Dra til h... eller
Det skal du gi f...n i.

Det skal ikke være mellomrom mellom prikkene og de andre bokstavene når prikkene erstatter enkeltbokstaver i ord, og det skal alltid være tre prikker. Verken mer eller mindre.

Enig, forsåvidt. Men ellipse (tre prikker) er et sånt jokertegn som kan erstatte et vilkårlig antall tegn og bokstaver. Jeg oppfatter at * brukes som jokertegn som erstatter ett tegn - det er meget mulig dette ikke er korrekt skrivemåte, men det har en funksjon som ... ikke oppfyller. I uformelt språk synes jeg det har sin plass.

For eksempel ville jeg naturligvis ikke skrevet "h*n" i en offisiell eller formell sammenheng, men som uformell snarvei til "han/hun" fungerer det fint. Og "h...n" ville i så fall bli helt feil

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat