Tråd: Er du flink?
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-18, 13:11   #58
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvor smart du føler deg, har jo svært mye med omgivelsene dine å gjøre. Om man er flink til noe og satser på den tingen, vil man jo typisk før eller seinere havne sammen med noen som er enda flinkere. Jeg var f.eks. flere år i prosjektgruppe med to stykker som vi bare kan kalle Wolfgang og Amadeus. De var helt uforglemmelig morsomme å jobbe sammen med, selv om jeg jobbet vettet av meg for å matche dem sånn noenlunde. Men det var jo mye morsommere det enn å gå rundt blant litt mer vanlige kolleger og føle meg Flinkest™.

Ja, dette er jo den positive siden av mynten for min del. Selv om folk objektivt sett er mye flinkere enn meg føler jeg lite på det - jeg føler meg ikke mindre flink selv om jeg er sammen med flinke folk. "Ulempen" er jo at jeg ikke følger meg mer flink selv om jeg er sammen med folk som kan mindre enn meg. Kan vel si at jeg flinketsfølelsen kommer innenifra, og er mer knyttet til hvor mye jeg jobber heller enn hvordan jeg presterer. Kanskje?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat