Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 11:36   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Jeg synes det er veldig få som klarer å skrive dialekt på en måte som jeg opplever som fin. Og når det ikke er fint, er det langt mer irriterende enn når folk skriver skikkelig dårlig bokmål eller nynorsk, synes jeg.

I tillegg er det blant mine FB-bekjente ganske sterk overlapp mellom dem som skriver dialekt og dem som skriver veldig høylytte, lavpannede statusoppdateringer med veldig mange utropstegn og spørsmålstegn. Jeg har ikke så mange igjen av disse nå, forresten - og jeg har også et par bekjente som skriver morsomt og hyggelig på dialekt, så det går an. Men jeg gjetter at oppfatningen mange har av dialektskriving er sterkt farget av hvem det er som primært skriver på dialekt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat