Sv: Filmer sett i 2016
Januar:
1. Broen, sesong 1 og 2. Ypperlig, ypperlig skandinavisk krim. Realistiske rollefigurer (mine favoritter er den litt "world-weary" Hans og kan sexy patologen), plott som faktisk ikke bare er oppgulp fra andre ting og veldig god kjemi mellom skuespillerene. Og ikke minst spenning fra a til å. Jeg likte begge sesongene like godt.
2. Galaxy Quest. Det Skilpadda sa. Mannen og jeg (til tross for at dette virkelig ikke er min sjanger) har alltid likt denne, og nå ble også trettenåringen helt frelst. "Can you fashion a rudimentary lathe?" har vært standardsitat i det divinske hjem i årevis.
3. Broadchurch, sesong 1. Jeg hadde store forventninger, som ble innfridd. Ingen store fakter eller aha-opplevelser, bare noe som føltes veldig ekte. Og fryktelig ubehagelig.
4. The Hobbit - The Desolation of Smaug. Jeg liker ikke LOTR en gang, og den første Hobbiten-filmen var grusomt barnslig og vanvittig kjedelig. Denne var hakket bedre, men jeg må likevel innrømme at jeg driter i hva som skjer med de usjarmerende dvergene.
__________________
En stor og en liten (94 og 02)
Ikke la det aller beste bli det godes fiende
|