Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-18, 13:19   #36
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Reform om fylker] Blir vi aldri ferdig?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det den mye omtalte BI-rapporten du mener? For da tror jeg du burde lese selve rapporten.

Den har jeg lest. Hva er poenget ditt?

Min erfaring, etter å ha hatt barn i Osloskolen i ganske mange år, sittet flere år i driftsstyret på barneskolen og deltatt aktivt på foreldresiden i min skolegruppe, er at kartleggingsprøver brukes til det de er ment som, altså kartleggingsverktøy. Jeg har forholdt meg til flere rektorer, som har brukt kartleggingen til å følge med på utviklingen på årskull, ikke til å sammenligne fjorårets trinn med årets trinn (fordi elevmassen nødvendigvis er forskjellig) og funnene i rapporten stemmer i stor grad overens med det inntrykket jeg sitter med av "testregimet". Naturlig nok er det noen lærer som syns det er slitsom, fordi føler seg "målt og testet", men det er ikke den jevne oppfatningen jeg har av lærerne jeg har møtt.

Det betyr ikke at det ikke er ting å ta tak i. Men det er jammen mye bra med Osloskolen også.

Og jeg mener ikke at den ene siden er offer, mens den andre er skurk. Det er mye som skurrer i ledelsen i Utdanningsetaten. Men det går vel så mye på ledelse og kultur, som evne til å drive en faglig god etat.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat