Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-20, 09:12   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til Pelle og Proffen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja! Det var nesten mest reportasjen jeg ville framsnakke, for den var så flott skrevet. Også har jeg tenkt videre på det med språket i filmen, at det kan være et kunstnerisk grep, nettopp for å gjøre det Oslo-et de portretterer enda mer eksotisk og spesielt. For selv om noen snakket sånn, og selv om noen (altfor mange) opplevde en så hard virkelighet som Lena og Filla, så var det jo satt veldig på spissen.

Ja, var det jeg også tenkte (selv den gang). Det gjelder jo de fleste filmer, som ikke er dokumentar. Og dette er jo basert på en krimbok for ungdom. De aller fleste krim- og spenningsbøker og -filmer inneholder et urealistisk antall dramatiske hendelser, og en spesiell måte å snakke på, og innehar høyere grad av kunstnerisk frihet enn f.eks en historisk roman eller samfunnsskildring. Så jeg tror jeg alltid har sett på dette mer som typisk krim enn som en autentisk skildring av livet i Oslo, selv om rammene er lagt til Oslo, og mye selvsagt er gjenkjennbart.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-12-20 kl 09:18.
My er aktiv nå   Svar med sitat