Tråd: Barnebøker?
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-06, 12:57   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er Tor Åge Bringsværd som har skrevet Karsten og Petra-bøkene. Han har for øvrig også skrevet Ruffen-bøkene, som er blant favorittene til alle tre hjemme hos oss. (Det har for øvrig kommet to nye de siste par årene.) Bringsværd har i det hele tatt gjort veldig mye bra innen barnelitteratur (f.eks. oversette Ludde-bøkene og skrive "Når to"-serien).

Ellers har Knerten-bøkene til Anne Cath. Vestly vært populær sengekantlektyre, men de begynner jo å bli veldig gamle, merker man. Jeg gleder meg til Lillegutt blir bitte lite granne større så vi kan lese Mummitroll-bøkene og Astrid Lindgren. Noe annet enn Karlson på taket, altså. Jeg liker virkelig ikke Karlson på taket. Selv om bøkene er morsomme.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat