Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-21, 00:13   #53
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er ditt favorittuttrykk eller favorittord på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg liker mange trønderlagskystuttrykk som f.eks:

"Vær så god forsyn deg" = "Et no, og itj sei som sist du va' hær, at du itj fekk nå".

Og så sier jeg alltid: "Æ lure, æ, sa grisen, da han såg øksa", men den må være veldig lokal, for alle ser bare rart på meg.

Også kalles morsomme smågutter, eller "leilei" smågutter, som vi ville sagt, for "Darius Morris". Og jeg aner ikke hvorfor, men de bare gjør det. Jeg tror til og med jeg spurte her inne på FP en gang om noen kjente til uttrykket, men det var ukjent for alle, tror jeg.

Litt mindre politisk korrekt er vel "rautaramådd" for mindre pen, rødhåret mann.

Det beste er hele setninger.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat