Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-21, 08:34   #57
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Så vidt jeg vet har jeg ikke brutt regler.

Men jeg har tøyet noen anbefalinger. Fordi det ikke henger helt på greip at vi kan samles jeg og min bror med familie, og mamma, men pappa må stå igjen på trappa. Hjemme hos oss er det greit, men hjemme hos min bror kan ikke mamma eller pappa komme inn da, for vår familie er 5 i seg selv (men kommer de til oss, er min brors familie bare 4, så da kan det komme en til)

Men vi bor i et område praktisk sett uten smitte, og vi har hatt lange perioder med "bare møtes på trappa" i fjor vår, og ikke møtes i perioder det har vært sagt vi ikke bør møte noen, men når det har vært anbefalingen om ikke mer enn 5 gjester, har det ikke vært forbudt å ha 6. Vi treffer få andre uansett, begrenser nærkontakter det vi kan.

Jeg sitter også jevnlig mindre enn en meter fra naboen i 2*15 minutter. I samme bil, våre døtre i baksetet, hun og jeg fremme. Til og fra håndballtrening. De jentene går på skole sammen, de trener sammen, de har vært sine "koronavenner" fra i fjor vår, så vi har konkludert med at det er ikke farligere at moren sitter på til trening også (når vi må være assistentrenere og sånn) enn at de jentene sitter ca oppå hverandre uansett. Samme kohort og hele greia.

Vi hadde kommer til å være strengere med anbefaligner om vi bodde et annet sted, og vi VAR strengere når det var strengere her. Vi holder alle regler, og tilpasser anbefalinger etter sunn fornuft. Sunn formuft er f.eks ikke å treffe 5 en dag og 5 andre neste dag og 5 andre neste dag og 5 andre neste dag og... da er det mer logisk å treffe 6 fra 2 husstander en dag. Og de samme 6 en annen gang. Det ER bare disse 6 vi har sosial kontakt med. Sporadisk, slett ikke så ofte som vanlig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat