Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-15, 12:21   #53
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkeldiskusjon: "Stoner" (John Williams)

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg mener at han ikke tar ansvar for faget sitt heller. Mye, mye mindre enn det som burde vært konsekvensen av den dype kjærligheten han har for det.

Ja, det tenkte jeg også på. Her går han hen og bryter med alt han hadde tenkt å gjøre for å forfølge en lidenskap, og så forholder han seg så lidenskapsløst til det allikevel

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og jeg også blir så forbannet på at Stoner lar Edith ta fra ham og Grace det forholdet de har. På et vis blir jo alle hans store offer for Grace; han lar Edith få viljen sin i ett og alt for at hun ikke skal ta med seg Grace og flytte fra ham. Det er vel også mye av grunnen til at han lar elskerinnen reise?

Også svikter han jo så fullstendig.

Ja, ikke sant. Her, om ikke andre steder, måtte han jo ta grep. Jeg ble skikkelig frustrert.

Jeg liker kjærlighetshistorien mellom Stoner og studenten hans. Det er så intenst, samtidig som det er hverdagslig. Og så "out of character". Ett sted, jeg klarer ikke å finne det igjen, sier hun til ham at "all this time I lusted after you." Og det blir så sterkt i forhold til det ellers akademiske språket.

En annen vakker beskrivelse:

Sitat:

“In his forty-third year William Stoner learned what others, much younger, had learned before him: that the person one loves at first is not the person one loves at last, and that love is not an end but a process through which one person attempts to know another.

Jeg burde sikkert ha sympati for Edith, men det hadde jeg ikke mens jeg leste.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat