Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-17, 13:09   #33
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juridisk abort

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er en del ting som blir ganske opplagte når man har levd en stund. Juridisk abort er et økonomisk hensyn. Det handler om barnebidrag og om arv. Det handler ikke om noe annet.

Og, nei, jeg syns ikke dagens ordning er perfekt. Men all den tid vi enn så lenge ikke har noe bedre ordning, så er det naturlig å fortsette med det vi har i dag. Hvordan i alle dager skal det å frata en unge økonomiske rettigheter være til det bedre for ungen?

Uten at jeg vet det sikkert, så vil jeg jeg tro at det å fraskrive seg et barn juridisk (for eksempel ved bortadopsjon), kan handle om en hel der mer enn økonomi. For meg ligger det hvert fall betydelig mer i det å ha ansvar for barn enn hva de koster i kroner og øre.

Når jeg mener at dette ikke er en diskusjon, så er det fordi at det ikke var så veldig mange innlegg som sa noe om at løsningen i dag ikke er ideell, men den er det beste vi får til med korta som er delt ut. En diskusjon fordrer jo litt at man kan se ting fra flere sider.

Jeg er helt enig i at dagens ordning er den beste vi får til nå, og jeg ser heller ikke for meg at den endres i uoverskuelig fremtid - uansett hvilke folkebevegelser som måtte komme vedr dette nye begrepet.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat