Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-19, 15:35   #31
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Miljøfokuset - fokuserer vi på det riktige?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kan bidra med mine femti øre, i hvert fall: å se hvordan andre lever, hvordan noen land lever med vannmangel, hvordan fattigdom ser ut og lukter, hvordan de kan ha en helt annen vinkling på noe som ser annerledes ut herfra, å møte mennesker som stemte for Trump, å kjenne på avstander, ulikheter og likheter, det gir oss et mye bedre fundament for å ta gode beslutninger om både det ene og det andre.

Hvor mange kan med hånden på hjertet si at størstedelen av de reisene de foretar utenfor Norges grenser er av en slik art at de faller innenfor kriteriene over? Og hvorfor må man reise og selv se problemet med vannmangel for å forstå at det er et problem? Hva angår Trump-tilhengere, så må man slett ikke ut av Norge for å treffe på slike.

Det folk flest får se på sine feriereiser, er turiststeder som etter min mening slett ikke gir noen spesiell innsikt.

Jeg er feltpartner for Leger uten Grenser. De feltbrevene jeg får der forteller meg uendelig mye mer om verden enn det jeg noen gang har opplevd på mine utenlandsreiser. Jeg er frivillig i HomeStart Norge. De familiene jeg har truffet her i Norge har fortalt meg uendelig mye mer om fattigdom, om familiære forhold, om kulturforskjeller enn noen reise jeg har vært på.

Hva angår Tallulahs kommentar om økonomien i turisme, så forstår jeg absolutt den økonomiske problemstillingen. Men det er virkelig ikke slik at turisme generelt sett er et gode for alle land. Spør folk på Mallorca eller alle dyr som hensynsløst utnyttes i turisme. Jeg syns ikke vi skal opprettholde en miljøproblematisk adferd bare fordi et land er økonomisk avhengig av denne adferden.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat