Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-18, 10:57   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgfrihet til videregående skoler

Ja, jeg vet ikke hvordan det er på videregående, men finansieringsmodellen på grunnskolen slår veldig dårlig ut for skoler som ligger i områder der folk flytter mye. Man får tildelt midler basert på hvor mange barn som er skrevet inn på skolen, og må ansette lærere deretter. Om da en stor del av disse barna flytter før skolestart (noe som gjerne skjer spesielt i sentrumsbydeler med små leiligheter, mye utleieleiligheter og ikke minst: trygdeboliger hovr folk blir flyttet på), så trekkes finansieringen for disse elevene, men lærerne som er ansatt kan jo ikke sparkes!

Ellers er jeg enig i at det er innsatsen på disse skolene som må økes, ikke nødvendigvis gjøre noe med fritt skolevalg. Selv om jeg syns man bør se på hva man kan gjøre med den gruppa elever som er motiverte, men ikke kommer inn på skoler hvor elevene har samme motivasjon, og dermed får en vanskeligere skolehverdag.

En i familien vår gikk på bygg og anlegg her i Oslo, og slet virkelig med å komme seg gjennom fordi de hele tiden opplevde at elever sluttet, grupper måtte settes sammen på nytt, gruppearbeid havarerte og tidligere elever som hadde droppet ut kom tilbake til skolen for å overtale, lure og true andre til å skulke eller droppe ut også. Det var også mye mobbing, slossing og rett og slett et horribelt skolemiljø. Det måtte massiv oppbacking for å få ham gjennom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat