Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-18, 12:09   #40
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgfrihet til videregående skoler

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


Man kan gjerne ha som krav at 50 % skal være fra skolekretsen, men hva skal være kriteriet for å rangere inntaket, om ikke karakterer?

Og det er allerede et kjempeproblem at folk flytter fra dårlige barneskoler. Hvorfor i all verden skal det stoppe med videregående?


Det med å flytte fra barnekskolen må i så fall være et Oslo-problem. I Bergen er det virkelig ikke særlig vanlig å flytte eller å sette barnet på bussen i en halvtime lenger fordi man ikke er fornøyd med grunnskolen.


Angående det første du skriver. Halvparten av plassene på nærskolen kunne gått til lokale elever med under 3.5 i snitt. Den andre halvparten kunne vært "up for grabs" for elever fra andre områder og for flinkere elever fra samme område. F.eks.
Jeg ser absolutt poenget med å at videregående skal åpne for nye muligheter, og for å komme seg bort fra gjengen man har gått sammen med i 10 år hvis man ønsker det, men helt fritt skolevalg har så mange negative konsekvenser at jeg ikke klarer å være med i heiagjengen, kjenner jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat