Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-13, 16:33   #26
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mindre mat, men hvordan?

Er du sikker på at det alltid er "ekte sult"? Jeg vet ikke om det gjelder for andre, men jeg merker på meg selv at "sult" ikke alltid er sult. Jeg har slitt med depresjon i mange år, og det er som om depresjonen og andre "emosjonelle forstyrrelser" kan gi utslag i en sultfølelse som ikke har noe som helst med mat å gjøre. Det er som om kroppen min higer etter noe, men ikke helt vet hva, så da utløses en sult som ikke all maten i verden kan stoppe.
Jeg opplever rett som det er, under måltider, å føle meg så stinn og mett at jeg nesten ikke klarer å svelge det jeg har i munnen, samtidig som jeg er så sulten at det er fysisk vondt, det skriker i magen.

Det tok lang tid før jeg skjønte at det kunne ha sammenheng med psyken, og jeg var hos lege med magen og sjekket ut både ditt og datt, men fant ikke noe galt. Nå har jeg akseptert at det er sånn, at selv om jeg føler meg sulten, så er det ikke alltid det jeg er. Og om det er det jeg er så dauer jeg ikke av å være sulten i noen timer, heller. Når jeg aksepterte det, så ble det lettere å tolerere sultfølelsen også.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat