Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-17, 09:05   #54
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunnere attåt kaffen

Jeg skjønner godt at dette er problematisk, for slik jeg forstår hovedinnlegger er vel problemet at selv om svigermor kan servere hva hun vil, skjer det ganske ofte. Jeg tror rett og slett jeg ville servert det jeg selv hadde lyst til selv (antagelig frukt eller ingenting) og så ville jeg satt grenser for barna hos svigermor. Jeg tenker det er usannsynlig at hun vil få veldig sansen for sunnere saker. Og selv om feks grove vafler er bedre enn wienerbrød (vi lager grove vafler jevnlig og de er gode de), er det fremdeles et måltid. Det er kaloritett nok til at det ikke er særlig egnet med fri flyt av det heller som et ekstramåltid. Derimot kan det erstatte et måltid om det blir servert på et greit tidspunkt, noe wienerbrød ikke egentlig gjør.

Det er veldig forståelig for meg at fri flyt 1-2 ganger i uka er for mye for barna, og jeg hadde garantert sagt til barna at "det holder", "det er nok" etc. Man kan ikke nekte henne å tilby, men man må ha lov å si til egne barn at de ikke får lov å spise mer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat