Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-18, 11:23   #51
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

At det er praktisk å bruke inneklemte dager til avspasering er åpenbart og sikkert også kjempepraktisk for mange.

Utfordring med avspasering og fravær for øvring er hvilke rutiner man har for å kommunisere tilstedeværelse på arbeidsplassen.

Da jeg kom på jobb i dag visste jeg sånn ca hvem jeg fant her og det legger føringer på hva jeg kan gjøre av arbeid. Det er en del arbeid som ikke kan legges til en dag når nøkkelpersoner avspaserer. Veldig greit å vite da at de er vekk.

Jeg har vært på kurs i NAV-regi hvor det kom fram at det på mange arbeidsplasser er stor misnøye på grunn av dårlige rutiner for kommunikasjon av tilstedeværelse og fravær og at dette lett kan gå ut over arbeidsmiljøet. Å for eksempel ha en leder som sitter og jobber til langt på natt en regnværsdag fordi værmeldingen er super til strandliv dagen etter er ikke bare populært dersom det betyr noe for de ansatte å ha leder tilstedeværende i løpet av arbeidsdagen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat