Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-17, 09:57   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske barn mishandlet på koranskole i Somalia

Rine: Svært mange av de som kom fra Somalia hadde ikke fått opphold med dagens regler, nettopp fordi store deler av landet er "relativt" trygt. Det er strammet inn nettopp med Somalia som erfaringsbakgrunn, tror jeg. Og det er heller ikke uproblematisk, for når et land først er ustabilt i en ende, så er det ikke akkurat uventet om det sprer seg (ref Afghanistan).

Ellers: Jeg kjenner godt en kvinne med et nesten uvanlig dårlig språkøre og i tillegg med et morsmål svært langt fra norsk. Hun kommer aldri til å bli flytende, tror jeg, langt fra, men har BESTEMT seg for at bor man i Norge så snakker man språket og gjør "norske ting" (som både hun og, ser jeg, Nenne, kaller det. ). Hun har akkurat flyttet tilbake til Oslo nå, og da jeg hjalp henne med flyttelasset så ble jeg så GLAD da jeg så at hun hadde kjøpt seg ski! Vi snakker nå bare norsk sammen, ungen hennes har bestemt seg for å bare snakke norsk, så hun snakker norsk med ham også, og hun strever som bare det med å kvalifisere seg for jobb. Så det handler helt klart om en blanding av forutsetninger og vilje. Og du kommer langt med bare det siste.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat