Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-13, 09:58   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.165
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Egner skadelig for barn?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men jeg tror ikke folk alltid velger av begeistring, men av mote.

Mote? Jeg ville vel heller si at folk gjerne velger noe de kjenner. Enten det nå er genuin begeistring eller bare fordi de ikke vet om annet. Jeg synes det blir feil å kalle det mote når det nettopp er snakk om at foreldre har kjøpt og lest de samme bøkene for ungene sine i tre generasjoner.

Og jeg er, som sagt, veldig enig med deg i at det er bra og viktig å følge med på nyere kultur. Men veldig mange foreldre gjør jo ikke det, enten fordi de ikke er interessert eller fordi de ikke tenker på det. Og jeg skjønner jo godt at folk safer og kjøper bøker de mener å ha hørt (eller husker selv) at er gode, i stedet for å ta sjansen på en helt ny bok de ikke kjenner til i det hele tatt.

Det betyr ikke at jeg ikke synes man skal engasjere seg i å prøve å øke interessen for nye bøker (og annen kultur), altså! Jeg synes det er kjempefint at det ser ut til å bli mer interesse rundt å ta barn og unge på alvor som kulturmottagere (for å unngå lappen "konsumenter").

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat