Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-06, 15:50   #1
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Hvordan organisere bort husarbeid?!

Inspirert av de mange konsulentgjennomgangene vi har hatt på jobben, hvor man tryll, tryll tar bort halvparten av de ansatte og erstatter dem med dobbelt så mange arbeidsoppgaver som skal gjøres på halve tiden; jeg tenker; dette må vel kunne overføres til husarbeid, eller ...?

Hva er dine beste triks og tips?

Jeg kan jo begynne:

  • outsourcing er jo den mest nærliggende løsningen, men hvis det ikke er til mannen, så blir jo det ganske dyrt
  • gå for vegghengte løsninger alle steder det er mulig. Dvs vegghengt toalett, dobørste og tannglass med sugekopp på veggen, da tar det bare 2 min å sveipe over gulvet og tørke over en servant som er tom. Ikeas skohyller til å henge på veggen likeså, da støvsuger man gangen på 1,2,3
  • Kaste alle gamle håndklær og kjøpe nye i samme størrelse, da er det lett å stable dem i en fin haug.
  • Kaste alle gamle sokker og kjøpe svarte, helt like sokker på HM - vips er sokkematching historie
  • kjøpe en fin kurv på badet til å stappe alle vaskeklutene til mini i, da slipper man å brette dem, og det ser pent ut samtidig.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat