Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-17, 17:58   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame? Kvinne? Jente?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

"Dame" er helt nøytralt i mine ører, og trolig omtrent det eneste ordet jeg bruker om voksne personer av hunkjønn. Jeg har uansett aldri vært ung til sinns, og har aldri følt at jeg blir gjort uforholdsmessig "voksen" av å bli kalt "dame". At det skulle ligge noe litt "finere" i begrepet "dame" tror jeg er en konnotasjon som er litt på vei ut av bruk - i alle fall i min litt østkantprega østlandsdialekt.

Det kommer nok veldig an på hvilken dialekt man har og hvor man kommer fra. Selv østkantprega østlandsdialekt regnes som "fint" når du kommer et godt stykke nordover altså.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat