Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-17, 13:28   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Akkurat på dette punktet elsker jeg barnas skole. I god tid før arrangementet (det finner sted i morgen) sendes det ut fullstendig agenda for to likestilte arrangementer - et i kirken og et i gymsalen. Det oppgis sågar hvilke sanger som skal synges hver av stedene, og hvilket eventyr som skal leses i gymsalen ("eventyret" i kirken er på en måte gitt ).

Foreldrene melder barna på et av arrangementene ved at man krysser av på en lapp. Jeg vet ikke hva skolen velger for barnet hvis det ikke gis noen tilbakemelding. Jeg gjetter at de lar barnet velge selv.

Mine barn får velge helt selv. Knerten er uttalt ateist og skal i gymsalen. Snuppa vil i kirken fordi det er bedre å sitte på kirkebenkene enn på gulvet i gymsalen. Hun pleier å velge kirken, men begrunnelsen varierer fra år til år.

For skolen er dette med to arrangementer veldig praktisk. Den har så mange elever at de på denne måten kan avholde begge arrangementene samtidig. Alle får nemlig ikke plass i gymsalen på en gang (trolig vil ikke alle få plass i kirken på en gang heller, men det skal jeg ikke være skråsikker på). Gjennomsnittlig har elevene like langt å gå til gymsalen som til kirken, så forflytning av større mengder barn er ikke en problemstilling.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat