Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-08, 12:26   #6
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tollkvoter Norge-Sverige

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg lurer på noe. Vi skal til Svinesund å handle i sommer og der har de jo så masse god cider. Denne cideren har jo mye lavere alkoholprosent enn den norske cideren, 2,25 syns jeg å huske. Har alltid trodd at cideren gikk på ølkvoten, men nå har jeg hørt at man kan ta med ubegrenset inn til Norge p.g.a den lave prosenten (går som lettøl). Noen som vet hva som er riktig her?

Drikk med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent er å anse som øl kvotemessig (opp til 4,7 prosent). Din cider vil være på beløp, dvs 3000 kroner under 24 timer / 6000 kroner over 24 timer. Så det blir ikke "ubegrenset" mengde, den går innunder kronebeløpene.


Sist redigert av Jålebeinet : 05-06-08 kl 12:31.
Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat