Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-18, 13:27   #49
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Ble ganske overrasket over Lippestads innlegg, særlig med tanke på hvordan han avslutter. At han gjerne hilser på folk med en klem, og håper det aksepteres. For min del er det å gi folk en klem, som gjerne innebærer mye mer kroppskontakt enn håndhilsing og kinnberøring, som at man tar og/ eller holder i andres kropp - betydelig lenger inn i intimsonen. Og for å være helt ærlig synes jeg klemming er ganske klamt om det ikke er mine nære venner. Hvordan tenker Lippestad at han skal håndtere det?

Hvis en mener respekt er å håndhilse, og den andre mener respekt er å ikke håndhilse, da mener jeg han som har en jobb av de to skal tilpasse seg jobbsituasjonen og brukerne. Til syvende og sist handler det om hvem sin definisjon av "respekt" som skal gå foran, og jeg mener det ikke er gitt at den som bruker religion som begrunnelse som nødvendigvis skal gå foran.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat