Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-18, 23:23   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Det jeg har fått med meg om henne:

Hun rømte fra tvangsekteskap som 16-åring. Familien ville gifte henne bort til en 58-åring (pling! Like gammel som sandberg nå. Hun er litt eldre nå, da), huseieren deres. Søstra hjalp henne å rømme (antar det er søsken hun har besøkt nå). Hun fikk fosterfamilie i Norge (derav etternavnet, hun tok fosterfars etternavn), men søknaden ble avvist, etter tre behandlinger. Det gis normalt ikke asyl på grunnlag av familiære forhold. Hun har aldri hatt noen uoverensstemmelse med regimet. Da hun skulle sendes tilbake, i 2008 (?), ble hun nektet innreise pga manglende pass, tror jeg det var, og hun og de to norske politifolkene måtte reise tilbake, og hun fikk opphold som "ureturnerbar". Og etter hvert statsborgerskap. Iran lar ikke borgere si fra seg sitt statsborgerskap. Hun har senere fått pass (tror jeg), og har stemt ved iranske valg, ved ambassaden. Hun stemte på sittende president (eller statsminister), viste hun frem på instagram. eksiliranere flest har ikke noe med ambassaden å gjøre, utover at de holder et visst oppsyn med hvem som ferdes der, fordi de de ikke stoler på dem. Regimet holder tett kontroll på sine eksilinnbyggere.

Så har hun representert Iran i flere missekonkurranser, uten at jeg skjønner helt hvem som velger ut slike, og, ikke minst, finansierer dem.

Hun er utdannet helsesekretær og har hatt diverse deltidsstillinger og vikariater.

Hun møtte sandberg første gang på et arrangement i 2015, i 2016 søkte hun jobb som hans assistent, en eller gang senere innledet de et forhold, for noen måneder siden ble han separert.

Hans ekskone la nylig ut et FB-innlegg der hun harselerte over folk med asyl som reiser på ferie til hjemlandet.

Hun har tatt med Sandberg på flere arrangementer på den iranske ambassaden.

Etter at Obama løftet sanksjonene mot Iran så har han som fiskeriminister jobbet for å få til fiskeeksport til Iran.

Han skulle på ferie til Tyrkia, reiser til Iran i stedet, sier ikke fra til statsminister eller eget kontor. Iranske myndigheter vet at han er i Iran før norske gjør det, og ringer og spør om det kanskje kan settes opp med møte med statsråden, siden han er i Iran? Departementer sier at neeeida, HAN er ikke i Iran. PINLIG!

Han tar med telefonen til Iran, skrur den på, men skrur av roaming, selv om de er hodt briefet om at det å ta med tjenestetelefon og skru den på i blant annet Russland, Iran og Kina, er å garantere at den hackes, og skal IKKE GJØRES.

Det har han også gjort tidligere i Kina.

Det er hovedtrekkene, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat