Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-18, 09:23   #32
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Reform om fylker] Blir vi aldri ferdig?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg syns forresten det er langt skumlere for demokratiet det vi ser fra USA og Oslo, der det virker som om byråkratiet prøver å omgå (sabotere?) den politiske ledelsen. Det er irrelevant om man som byråkrat er uenig med politisk ledelse. Hvis man mener det politikerne ber om er ulovlig eller farlig, så skal man si nei til å utføre oppgaven, og varsle i de riktige kanalene. Hvis ikke, så skal man være lojal og utføre den, uansett hvor dust den er. Så kan man heller mumle «hva var det jeg sa» til seg selv i skjegget etterpå og skrive en knusende rapport og tydelig politisk sak om hvor elendige resultater det ble av den tåpelige ideen til politikeren.

Det var da voldsom så du setter alle byråkratene i Oslo i en bås. Vi snakker en arbeidsplass med over 50 000 ansatte. Jeg regner med du tenker på bråket i Utdanningsetaten, rundt Astrid Søgnen og Inga Marte Torkildsen? Det er for øvrig en personstrid, der noen i ledelsen i Utdanningsetaten er dørgendes uenig med politisk ledelses ledelsesstil, ikke "byråkratiet" mot "politikere", altså.

Og skal jeg være helt ærlig, syns jeg det er helt på tryne av en som er leder for en etat å omtale denne (Osloskolen) som et tankskip som må snus. Ikke fordi det ikke er rom for forbedringer, for det er det så absolutt. Men det er også utrolig mye bra med Osloskolen, som forsvinner helt i bråket. Og jeg syns det er ganske hårreisende at en rapport som viser at "testregimet" i Osloskolen faktisk har noe for seg - fordi det gir den enkelte skolen løpende tilbakemeldinger på nivået til elevene, og sier noe om hva de må forbedre - blir "gjemt og glemt" av den politiske ledelsen, fordi den ikke er i tråd med det de mener. Det er manglende respekt for fagfolk.

Dessuten må jeg minne om at byråkratene som er satt til å sette i live ideen om et bilfritt sentrum ikke opponerer høylytt mot "sine" politikere, selv om det nok er mange av dem som ikke er helt enige i politikken.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat