Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-18, 17:57   #23
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?

Men vi kan ikke ha "litt" likestilling. Enten så er man likestilt, eller ikke, og hvis likestilling i forhold til permisjonstiden ikke er så viktig, må man også ta høyde for, at menn og kvinner i arbeidslivet har ulike forutsetninger for type jobb, arbeidsmengde, ansvarsområder etc. Slike diskusjoner preges ofte av egenopplevde erfaringer, og utgangspunkt i opplevd hverdag, men faktum er - at endring gjør vondt. Hvis man skal få til noen strukturelle forskjeller, vil det alltid være noen som opplever å ha mistet noe på veien til målet.

Jeg ønsker meg veldig gjerne dit at når jeg skal ansette, så er det IKKE sånn, at jeg kalkulerer mentalt med en lang permisjon (eller flere) for unge kvinner, oftere enn for unge menn. Men så lenge ønsket om et likestilt arbeidsliv, for mange ikke gjelder på dette området, så tror jeg ikke det kommer til å skje før min pensjonstid,. Dessverre.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis

Sist redigert av Billa : 25-10-18 kl 18:06.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat