Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-18, 14:43   #39
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?

Jeg kan ikke si at jeg syns argumentet om at staten ikke må blande seg inn i hvordan familiene fordeler permisjonen har veldig godt hold. Permisjonen får vi jo av nettopp av staten. Vi får verdens beste gavepakke fra det offentlige med rett til 80 % i 59 uker (i fjor da jeg var i permisjon, mulig regnestykket ser annerledes ut i år), så det skulle bare mangle at denne pakken kommer med visse vilkår og at den brukes politisk til å styre likestillingsutviklingen. Utover dette står selvfølgelig familiene fritt til å fordele oppgaver og fritid som de vil, men at det er vilkår knytta til NAV-betalt permisjon skulle bare mangle.

Men det er jo ikke til å stikke under en stol at mange har helseproblemer i barseltida, så forslaget om å holde 6 uker utenom er bra!


Sist redigert av Galathea : 26-10-18 kl 14:52.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat