Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-19, 14:46   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske grønnsaker og frukt

Nei, ikke noe særlig. Skyller druene før jeg legger dem i fruktfatet. Å vaske eplene overlater jeg til hver enkelt å gjøre før de spiser dem. Men vi tonet ned fokuset på dette kraftig for noen år siden, pga barn med sterk bakterie- og sykdomsangst (selv om det i tilfelle ville være på grunn av sprøytemidler og kjemikalier, og ikke bakterier jeg ville oppfordret til vasking, men det ville ikke gjort saken annerledes for det engstelige barnet). Selv gjør jeg det nesten aldri. Jeg kjøper jo av og til en frukt i farta også, uten engang å ha mulighet til å vaske den.

Grønnsaker er som regel godt nok vasket når man kjøper dem, særlig salat, der står det til og med på pakken. Andre grønnsaker varmebehandles gjerne også. Men vasker enkelte grønnsaker som purreløk f.eks, og enkelte salater om sommeren, når det kan være både jord og småkryp innimellom.

Er nøye med å vaske salat o.l. hvis den som skal spise er gravid da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat