Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-19, 13:03   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To tekster om Marie Kondo

Jeg spør egentlig ikke om noe. Jeg delte to tekster som fikk meg til å tenke over egen praksis, egen fordømmelse av noe jeg egentlig ikke har satt meg inn i, og jeg syns det er interessant å se på hvilke strukturer som har ført til at hun har fått ganske massiv kritikk.

Jeg syns det er interessant at det som for oss kan fremstå som som kårni og nyreligiøst, kan være et nyttig rituale for å bedre definere hva man trenger og ikke trenger, og gjøre det lettere å ta avskjed med ting man ikke trenger. LItt sånn som mye yoga. Jeg lar veldig mye av yogalæreren min sitt bladibla om chacraer og jording gå tvers igjennom, samtidig som yoga gjør meg godt. Ingeborg Senneset sa nettopp noe fornuftig om det.

Jeg syns det er en vekker at Kondo får mer kritikk enn vestlige selverklærte eksperter, selv når de vestlige kommer med helt koko råd (som å steame vaginaen).

Og jeg syns det er interessant at hylekoret (som jeg selv helt klart har deltatt i) som i stor grad har dreid seg om å kaste bøker (noe som har en spesiell kulturell og symbolsk plass i mange vestlige hjem), har basert seg på feil grunnlag. Det er det jo ikke noe nytt at hylekor gjør.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 23-01-19 kl 13:16.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat