Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-10, 20:29   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.439
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kalkun for første gang

Coop kjørte tilbud på kalkun og jeg klarte ikke motstå, tilbud er tilbud og, den minste jeg fant, en kalkun på rundt 4kg ble dermed med hjem. Det blir ikke selveste julemiddagen men en av de andre dagene i jula. Vi er bare tre, voksne, i jula så stuffing trengs ikke, blir vel nok av rester uansett - sikkert fint å fryse til senere.

Så; noen som har gode, velprøvde oppskrifter og fremgangsmåter?
Tilbehør?

Er ikke glad i rene fløtesauser eller sauser basert på vin, finnes der likevel en saus som kan fungere til? Kan sikkert være litt fløte i.

Tilbehør: Første som poppa opp i hodet mitt var rosenkål med bacon, sånn som jeg har sett på ørten engelske matprogram. Hva mer? Og hva slags type poteter? Ovnsstekte halve som er gode og sprø utenpå og myke inni? Det blir kanskje ikke plass i ovnen....?
Eller kanskje noe helt annet? Krydder?

Planlegger i goood tid her ja.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat