Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-10, 21:47   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalkun for første gang

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har lært å steke kalkun av GydaG og GydaGmannen. Og det er virkelig verdens beste!

Tar opp kalkunen 4 dager før og lar den stå i kjøleskap i 2 dager. Dag 3 salter og pepprer jeg den, legger på ett tynt lag med smeltet meierismør, skjærer tynne skiver av appelsin og pakker inn hele kalkunen med det. Tar ett par appelsiner som jeg deler i 2 og klemmer saften ut av disse inni kalkunen - restene fra de ihjelklemte appelsinene legger jeg inni skroget.

Pakker den inn i alu.folie og inn i kjøleskapet igjen i 1 døgn. Dagen jeg skal steke kalkunen setter jeg ovnen på 120 grader og lar den stå og steke hele dagen. (appelsinskivene er da fjernet). Smører inn kalkunen med smeltet smør ca hver 2. time.

Og til dette serverer jeg en gooood fløytesaus m/brunost i, eple og løk-kompott, waldrofsalat, ripsgele, grønnsaker og poteter. JUMMI!

Voila - Kalkun ala fam. GydaG

*gaaaah - NÅ ble jeg sulten!!!*


Fløyel: har du litt mer nøyaktig oppskrift på tilbehøret? Hørtes veldig godt ut! Har du noe annet inni kalkunen da? Stuffing?

Hvor får man tak i stuffing foresten?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat