Tråd: Shabby chic
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-06, 15:30   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.092
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Litt fra stilen, men ikke for mye.

Hvilke(n) stiler blander du det med da?

Jeg har funnet ut at jeg vil rendyrke stilen etter å ha vært i et utrolig fint shabby chic hjem. Det aller meste i det huset var funnet på søppelfyllinga eller loppemarked og pusset opp. Jeg er nok ikke så fingerferdig (eller ivrig etter å tilbringe tid på søppelfyllinga), men kreativ er jeg... så på sikt håper jeg å få det riktig så shabby fint her .

Håper flere shabbere melder seg .

Kanskje kan vi dele bilder og ideer etter hvert .

Det første jeg har på tapeten er å male om samt delvis bygge om to bokhyller. Disse er laget av furu og var opprinnelig slike typiske furumøbler. Nå er de lakkert provancebrunt. Disse skal males hvite og så pusses ned noen steder slik at det brune skinner litt gjennom. I tillegg skal en pyntesak på toppen fjernes og en list festes rundt hele toppen... og den skal få dører over de to nederste hyllene (skap til CDer og DVDer). Jeg har også planer om å få malt vårt svære spisebord i lakkert bjørk (heltre) i samme stil.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat