Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-17, 11:31   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.395
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunad til stedatter

Enig med røkla. Det handler ikke om at stedatter ikke kan ha din bunad grunnet manglende tilknytning, men om å opprettholde et godt forhold mellom mor og barn og dere. Hvor gammel er stedatter? Jeg var veldig i stuss da jeg skulle velge bunad selv fordi flere av alternativene appellerte mer til 14-åringens estetikk enn den som til slutt ble valgt på bakgrunn av tradisjon og kunnskap hos bunadtilvirker (min mor). Nå som jeg har flyttet fra hjemstedet har den jeg valgte dessuten gått fra å bli den alle har til et litt mer sjeldent syn på 17. mai og i andre bunadsammenhenger.

Du må snakke med far, som må snakke med mor for å finne ut hvor landet ligger. Dersom mor har en plan for bunad enten gjennom arv, tradisjoner eller kunnskap om hvordan den lages så vil dette trumfe. Samtidig er det viktig at jenta selv bør få mulighet til å velge den bunaden hun liker best. Den MÅ heller ikke stå ferdig til konfirmasjon, det er fint mulig å låne eller leie for så å kjøpe/lage når jenta er litt eldre, mer utvokst og kanskje er bedre i stand til å ta stilling.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat