Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-18, 14:26   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet "å lese"

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Lydbok=å lese.

Prøver veldig hardt å ikke oppfatte tråden som dissing.

Det er på ingen måte ment som dissing. Jeg er oppriktig interessert i begrepsbruken, ikke en vektlegging av den.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Å høre lydbøker er annerkjent som å lese i bibliotektenes Leselyst.

Takk for info. Det er nettopp en slik bruk jeg lurte på om fantes, fordi jeg ser en endring i begrepsbruken fra hva jeg er vant til å oppfatte det som.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så viss noen spør om du har lest en bok, så bør man svare nei, dersom man (bare) har lyttet til den?

Nei, selvfølgelig ikke. Da ønsker man jo et svar på om man har opplevd boken, ikke metode. Og jeg vil på det sterkeste presisere at det er du som legger inn en negativ tolkning her, med "bare". Ikke jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat