Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-17, 20:14   #80
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ADHD - et samfunnsproblem?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet at det statistiske datagrunnlaget er skrekkelig tynt, men svigerinna mi har en sønn født i februar samme år som knerten (oktoberbarn). Hun har mer enn en gang ymtet frempå om at vi burde få knerten til ADHD-utredning. Jeg ser jo at de to gutta er på helt forskjellige steder når det kommer til ro i kroppen, men jeg har ALDRI vurdert knerten til å ha noen form for diagnose. (Sånn rent bortsett fra å være et skikkelig rotehue. ) Knertens lærere er heldigvis helt enig med meg.

Minstemann er oktoberbarn og bestekompisen fra barnehageb er tre måneder yngre. De to var høyt og lavt i barnehagen og ble kalt dynamittgutta fordi det alltid skjedde så mye rundt dem. Da minstemann begynte på skolen fikk den andre dynamittgutten et år til i barnehagen. Jeg er rimelig sikker på at han fikk en lettere overgang til all stillesittingen enn minstemann hos oss. Det er mye som skiller eldste og yngste i en klasse og nå som de yngste er bare fem og et halvt er drt klart det gir utslag!

Da vi var på foreldresamtale i tredje klasse kunne læreren gledesstrålende fortelle at "nå detter han nesten ikke av stolen i timen lenger!". Men det har aldri vært diskutert noen diagnose på ham selv om han er en hoppeloppegutt. Jeg tror det er mye ukultur rundt det der med diagnoser, A4-forma har krympa og alle som ikke passer inn vil man helst slenge en bokstavkombinasjon etter virker det som. Det er ille for dem som virkelig ikke feiler noe og det er ille for dem som feiler noe også, for de får kanskje ikke den oppmerksomheten de burde ha.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat