Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-10, 15:12   #40
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg har aldri hatt Lagotto selv, ettersom jeg foretrekker større raser, men det er en helt fantastisk rase utifra hva jeg har sett. Det som er så spesielt med den er at den nesten trener seg selv. Du slipper mye av lydighetstreningen, den er nesten født lydig.

Dette er den største feilen folk gjør når de velger hund, de velger en rase som er såkalt ´lydig´av natur ...
Det er helt feil at hunder ´trener seg selv´og at man slipper lydighetstrening.
Dette gjelder for alle raser.
Man må jobbe med alle typer hunder, i mer eller mindre grad. Man må prege og trene for å få den hunden man vil ha.
Det innebærer mye jobb for noen og mindre jobb for andre, både når det gjelder to og firbeinte.
Å kjøpe en hund fordi den er ´født lydig´er helt feil utgangspunkt og stemmer sjelder.
Men Lagotto´n er en fin hund da ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat