Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-21, 14:26   #815
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er jo vant med at "det går fint" faktisk betyr at noe går fint. Ungene bruker det i betydningen "nei takk".

Jeg: "Vil du være med på skitur?"
Barn: "Det går fint."

Da kan det bli litt gåtefullt hvis man ikke er vant med den bruken. Hva går fint? Går det fint å være med på skitur, eller går det fint å la være? Jeg har jo lært at det betyr nei takk, at barnet vil ikke være med på skitur, men skjønner at det kan være litt forvirrende for besteforeldrene, når de spør.

Jeg leste forresten også innslaget om den griseflaksboka, og synes det er strålende! Det fikk meg forresten til å omformulere e-posten til min (norsktalende) tyske kollega rett etterpå, og erstatte "resultatet må derfor tas med ei klype salt" med "det må derfor ikke legges alt for stor vekt på resultatet".

Nettopp! Akkurat slik gjør jeg også.

jeg VET jo at "det går bra" eller "det går fint" Kan bety "Nei, takk!"

Men når jeg spør kjæresten til PP om jeg skal kjøre ham hjem, og han sier "det går bra" er det ikke heltopplngt for meg at han sier nei, altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv