Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-14, 12:10   #16
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er tjukke folk de nye kvinnene?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror at det viktigste tiltaket på samfunnsnivå, rettet mot individer, er kunnskap og opplæring. Og da mener jeg ikke "fy, sukker er usunt!!", men omfattende matlagingskunnskap, omfattende kunnskap om hva mat inneholder og hva som er bra for hva i kroppen. God og allsidig gymundervisning med fokus på å gi barna et arsenal av aktiviteter de kan velge å holde på med siden.

Mange er overvektige tross at de vet bedre, men det at fedme så til de grader henger sammen med utdanningsnivå tror jeg er et tegn på at mange også vet alt for lite, er forvirrede og maktesløse.

Og jeg tror ikke den riktige veien å gå da er "tvang" og avgifter, men kunnskap.

Vi må nok ha begge deler dersom det skal ha effekt. Det er gjort tonnevis av forskning med intervensjonsforsøk rundt om i verden av den typen du nevner. Det har kun kortvarig effekt i grupper med lav utdanning, men virker bra blant dei med høg utdanning. Det fører altså til større sosial ulikhet i helse.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat