Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-21, 09:59   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke Zyxel-router som signalforsterker

Jeg må bare trekke opp denne igjen, til neste gang jeg skal bytte router. Den ene zyxel p8702n-routeren vår tok kvelden i forrige uke, og for å ha funksjonelt nett i huset måtte repeateren brukes som hovedrouter frem til vi fikk ny router i hus. Da var moroa i gang. Men jeg konstaterer at Google er min venn, og at jeg er mer teknisk kompetent enn gutta. I alle fall når det kommer til å fikse duppeditter.

Oppskriften for å bruke Zyxel p8702n som forsterker/repeater er følgende, for slike av oss som ikke kan koble bærbar PC direkte til routeren med kabel, fordi vi har Mac () :

Koble routeren som skal brukes som repeater til modemet (med kabel), sørg for at den har trådløst nett aktivert, logg inn på routeren via nettleser (i mitt tilfelle var adressen 10.0.0.138 ). Bytt routerens adresse til 10.0.0.139, lagre nye innstillinger, oppdater (og sørg for å være logget inn på den nye adressen). Deaktiver DHCP, lagre innstillinger. Koble ut gamle router, koble ny router til modemet (vent på at denne kommer seg på nett) koble gammel router til ny router (med kabel) LAN-LAN (IKKE LAN-WAN!!!) og vippsvappsvupps så fungerer routeren som repeater/forsterker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat